آموزش طراحی سایت

9 راه‌ برای سریع‌تر کردن بارگذاری در طراحی سایت برای موبایل

راههای ساده برای افزایش سرعت لود سایت در تلفن همراه

72 / 100

وقتی نوبت به طراحی سایت برای موبایل می رسد، سرعت بارگذاری بسیار مهم است. کاربران تلفن همراه معمولاً همیشه در حال حرکت هستند و برای بارگذاری سایت‌های موبایلی صبر بسیار کمی دارند.

بنابراین، اگر می‌خواهید توجه کاربران تلفن همراه را به اندازه کافی برای ایجاد سرنخ یا افزایش نرخ تبدیل سایت بالا نگه دارید، سرعت بارگذاری وب‌سایت تلفن همراه شما باید افزایش یابد.

1- تغییر مسیر صفحات سایت را به حداقل برسانید

تغییر مسیرها باعث کاهش سرعت سایت شما می شود زیرا سرور مدتی طول می کشد تا سند اصلی را که با کلیک روی پیوند اصلی درخواست شده است، پیدا کرده و بازیابی کند، جایی که دیگر در آن قرار ندارد. ثانیه های اضافی فرآیند می تواند نرخ پرش شما را افزایش دهد، بنابراین اگر می خواهید توجه بازدیدکنندگان و کسب و کار خود را حفظ کنید، تغییر مسیرهای خود را به حداقل برسانید.

2- در طراحی سایت برای موبایل از تصاویر فشرده استفاده کنید

تصاویر بزرگ در وب سایت شما به این معنی است که زمان زیادی طول می کشد تا آنها بارگذاری شوند. برای سرعت بخشیدن به کارها، از تصاویر فشرده استفاده کنید و به جای آن، آنها را برای موبایل سایزکنید. اگر بتوانید تعداد تصاویر وب سایت خود را کاهش دهید، بهتر خواهد بود.

طراحی سایت برای موبایل

3- طراحی وب خود را ساده کنید

یک وب سایت طراحی شده با گرافیک و افکتهای فوق العاده بسیار چشمگیر به نظر می رسد. البته مقدار کدی که مستلزم لود آن است نیز بسیار چشمگیر است و سایت شما را سنگین تر و در نتیجه کندتر می کند. طراحی سایت برای موبایل را ساده و در عین حال خوش سلیقه نگه دارید و سایت خود را سبک تر و سریعتر بارگذاری کنید.

4- استفاده از فونت های سفارشی را به حداقل برسانید

فونت های سفارشی شگفت انگیز به نظر می رسند اما از جاوا اسکریپت یا CSS زیادی استفاده می کنند که می تواند همه چیز را به هم بزند.

در صورت امکان، از استفاده از فونت های سفارشی خودداری کنید، اما اگر ظاهر کلی وب سایت شما به شدت به آنها متکی است، حداقل باید استفاده از آنها را به عنوان یا هر بخش مهم دیگری از سایت خود محدود کنید.

5- Google AMP را فعال کنید

فعال کردن پروژه صفحات موبایل شتاب دهنده گوگل (AMP) در صفحات وب سایت شما، بدون توجه به دستگاه یا پلتفرم باعث لود سریع تر سایت در طراحی سایت برای موبایل میشود. AMP از HTML بسیار حداقلی برای سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری محتوا در صفحه تلفن همراه شما استفاده می کند.

6- مراحل ثبت نام خود را کوتاه کنید

یک فرآیند ثبت نام معمولی برای یک وب سایت شامل شش تا هفت مرحله است. برای افزایش سرعت، مراحل را به سه یا چهار مرحله کاهش دهید. تمام کدهایی که با این روش از شر آنها خلاص می شوید صفحه شما را سبک تر و سریع تر می کند.

7- کش مرورگر را روشن کنید

مرورگرهای تلفن همراه اکنون می توانند صفحات شما را به خاطر بسپارند و داده ها را در تلفن هوشمند یا رایانه شما برای استفاده بعدی ذخیره کنند. با فعال کردن کش مرورگر، سرویس دهی صفحات در موبایل سریعتر خواهد بود.

8- کد خود را کوچک کنید

وب سایت شما دارای تعداد زیادی کد است و معمولا برخی از کاراکترهای موجود در آن احتمالاً اضافی یا کاملاً غیر ضروری هستند. کدهای وب سایت خود را با حذف آن ها کوچک کنید و به طور موثر سایت خود را سبک تر و سریع تر کنید.

اگر کدنویسی را می‌دانید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید، یا می‌توانید از یکی از اعضای تیمتان که برای صبحانه، ناهار و شام کد می‌خورد! بخواهید تا کوچک‌سازی لازم را انجام دهد.

9- سئوی موبایل خود را به خوبی انجام دهید

Google’s Mobile First Index برای استفاده از وب سایت های تلفن همراه به عنوان پایه ای برای رتبه بندی و فهرست های جستجوی گوگل طراحی شده است. این باید آلارمی برای مدیران وب‌سایت‌هایی باشد که نسخه‌های موبایلی ندارند یا نسخه‌های موبایلی دارند که در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها عملکرد ضعیفی دارند.

شاخص Mobile-First به مدیران سایت انگیزه می دهد تا سرعت وب سایت خود را افزایش دهند زیرا سرعت صفحه یکی از عوامل سئوی موبایل است. وب سایت تلفن همراه خود را با انجام هر کاری که می توانید برای سرعت بخشیدن به آن بهینه کنید، وب سایت تلفن همراهی خواهید داشت که در فهرست موبایل اول گوگل به خوبی عمل می کند.

 

اکنون نکات بالا را امتحان کنید و ببینید که آیا سرعت وب سایت تلفن همراه شما افزایش می یابد یا خیر.

 

با این حال، توصیه می‌شود از ابزار رایگان PageSpeed ​​Insights Google استفاده کنید تا بدانید برای افزایش سرعت سایت تلفن همراه خود واقعاً چه کاری باید انجام دهید.

 

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا